אז מה אחרי הפריסייל? עסקאות מפתות עם הנחות גדולות מידי – חלק 3

הנחות גדולות מדי - קאטץ'?

תוכן עניינים

האם עסקאות עם הנחות גדולות מפתות אתכם? האם הנחה משמעותית היא בהכרח סימן לעסקה טובה, או שהיא יכולה להוות דגל אדום? מה ההבדל בין קהילות גדולות וקטנות בארגון קבוצות רוכשים?

בכתבה זו נחשוף את המנגנון שמאחורי ההנחות הגדולות, ונראה מתי הן אכן משתלמות ומתי כדאי להתרחק. איך קבלנים קובעים את מחירי הדירות שלהם, ולמה דוח אחד קטן יקבע איפה ההנחה תעצר?

קראו את הכתבה האחרונה בסדרה, על מאחורי הקלעים של עולם הנדל”ן .

7. עסקאות מפתות עם הנחות גדולות מידי:

אם מראש ההנחה גדולה מידי, מבלי שהקבלן קיבל הבטחה של כמות מספיק גדולה של רוכשים – אתם המוצר. חשוב להבין שקבלנים נצמדים לדוח אפס (דוח כלכלי שהם בין היתר מציגים לבנק). הם לא יכולים למכור דירה באיזה מחיר שבא להם. בסוף מי ששולט בשוק אלה החברות הבורסאיות שמדווחות וחלק ממה שלומדים מהדוחות, זה שחברות בד”כ נצמדות פחות או יותר לטווח מחיר מסוים, ונותנות לעצמן מראש מרווח הנחה ריאלי. ניתן לראות וללמוד הרבה מהפעילות הזו. הן לא יכולות להצהיר על X מחיר ולהתרחק ממנו מאוד, כי אחרת המנייה תצלול ראש. מסכימים איתי? אלא אם מדובר בפרויקט ממש בתולי עם מאות דירות, שנרכש עם כוח קנייה משמעותי ומיידי, דוגמת “מבצעי חבר”.אין אף אחד בארץ שמתקרב ל”חבר” ברמת כוח הקנייה, וזה מתבטא במה שהם מצליחים להשיג. אצל “חבר” זו השבחה וודאית, מפני שבד”כ זו מסה של מאות דירות שנרכשות בימים ספורים, כך שהמחירים מתעדכנים מיד כלפי מעלה ו”מתחברים לעתיד” בהווה. כי אם מתוך 600 דירות, “חבר” רכשו 540, מה נשאר לקבלן? הוא מתמחר את המלאי שנותר במקסימום לאחר מכן, ומוכר בכיף ובלי טיפת לחץ, בדיוק כמו היחסיות בין מחיר למשתכן לבין מלאי הדירות בשוק החופשי. קבלן מכר מתוך 100 דירות, 80 דירות שהקצה למחיר למשתכן, מה יקרה למחיר של ה-20 שנותרו? זה לא מדע טילים, זה עסק פשוט.
זכיתי לראות כמה “מבצעי חבר” כאלה במו עיניי, וזו אחת מההצגות הטובות בעיר. אחרי שאתה חי זה משוגע וזו חוויה אדירה. מוריד את הכובע ומפרגן להם. האם רק ב”חבר” יש עסקאות טובות? ממש לא. פשוט ל”חבר” יש את כוח הקניה החזק ביותר, כי הם יכולים לקנות מחר בבוקר 500 דירות בכל אזור. לא כל קבלן רוצה “לגזור” לעצמו רווחים גדולים מראש כאשר הוא מרגיש, חושב ויודע שהוא יכול למקסם רווחים. לכן, גם העבודה עם קבוצות ומועדוני צרכנות זו החלטה שהקבלנים לוקחים ברצינות, כי זה “לחתוך מהרווחים בשביל כמות מיידית”, וכשאתם רוכשים מקבוצות או מועדוני צרכנות מובילים, אתם מרוויחים מלהיות חלק מכוח קנייה.
אפשר לראות את העסקאות שביצענו בקליקה ולהתרשם.

8. דעו ממי לקנות:

אחרי הצפת ההצעות שהייתה, ופריסליים שהתפרסמו בכל קבוצה אפשרית (מזגנים, גידול חסות ומדוזות), העדיפו לרכוש מקבוצות שמוטות נדל”ן. יש קבוצות טובות יותר וטובות פחות, כמו בכל דבר בחיים, תעשו את הבדיקות שלכם.
עדיף לרכוש ממי שיש להם את הניסיון הפרקטי בעבודה מול קבלנים, ובכלל ניהול מאות עסקאות. מי שיש להם אופרציה שמותאמת לטיפול בלקוחות בנדל”ן, ומי שיש להם תשתיות שיכולות לתת לכם מענה בעת הצורך ובכל הארץ.
קניית דירה זה לא צחוק. עסקה זה לא צחוק. אתם לא קונים הנחה, אתם קונים דירה ומשכנתה על הראש! 

דוגמה למישהו שמנהל תשתיות ואופרציה בנדל”ן וניסיון תכלס בניהול עסקאות: יובל שוורצמן. תותח ואלוף אמיתי. אני כמובן לא מקבל מיובל שקל ולא מ”חבר”. לא רכשתי ממנו, אך כן יודע שהוא עם ניסיון תכלס ושיש לו אופרציה סביב זה ובמשך שנים. אז תעקבו אחריו בכיף. אנחנו מאמינים בשפע, לא כולם יקנו מאתנו ולא משנה כמה פעמים נקפוץ על רגל אחת, זה בסדר, יש מספיק לכולם. אנחנו עסוקים נטו בצלחת שלנו ובטוב ביותר שאנחנו יכולים לתת ללקוחות. תקנו: ניסיון פרקטי ומוכח, דרך, שיטה וסיסטם, שירות לקוחות, צוות מקצועי, לא הנחות. 

זה מה שישמור עליכם ועל הכסף שלכם. דברו עם עשרות/מאות לקוחות שרכשו דרך הקבוצה, תעקבו אחרי הקבוצה, התרשמו מהאנשים מאחורי הקבוצה, מהאתר, תכנים, פודקאסטים, מענה לשאלות, שירות, קפצו להרצאה שלהם והכירו אותם, ועוד… זה חלק מהחוויה שאתם משלמים עליה. באופן כללי – ככל שלקבוצה/מועדון צרכנות יש תשתיות שיווק גדולות יותר, כך התנאים שיצליחו להשיג יהיו טובים יותר, תקבלו שירות טוב יותר וגם ההערכה שיקבלו מהשחקנים בענף תהיה גדולה יותר, מה שיתורגם לשירות טוב יותר לרוכשים.

אל תקנו מכל אחד
אל תקנו מכל אחד

9. מה ההבדל בין קהילות גדולות וקטנות בנדל”ן?

לאחר שהבנו את חשיבות הבחירה בקבוצות/מועדוני צרכנות שהם מוטים נדל”ן, כי להם יש ניסיון ומערכת שתוכל לטפל בכם בעת הצורך, הפעם נבין דבר חשוב ונוסף שקשור ביכולות ותשתיות שיווק קיימות. למה בעצם קבלן X ירצה לעבוד עם מועדון צרכנות/קבוצה ולדאוג לו לתנאים מצוינים?
קבלן, כמו כל לקוח, רוצה לבדוק שהמועדון/הקבוצה שאיתה הוא עובד הם מספיק איכותיים בשביל להביא לו את הלקוחות המדויקים ביותר, אך חשוב יותר – לא יפגעו בשמו ומיצובו ולהיפך – יתרמו להם. קבלן איכותי תמיד יחשוב לטווח הרחוק. נדל”ן זה עסק למרחקים ארוכים. למצב חברה קבלנית עולנ עשרות מיליוני שקלים, ובמקרים של מותגים גדולים, גם מאות מיליוני שקלים. קבלן איכותי יעדיף לוותר על עסקאות בטוחות עם גורמים שלא ישרתו אותו גם ברמה השיווקית והמיתוגית, ויעדיף לתת יותר לקבוצות שיכולות לתת לו ערך מוסף מעבר לשורה התחתונה של ההטבות והמחיר. מדוע? הוא מבין שהמיצוב והמיתוג יסייעו לו במכירת דירות אחרות שלא קשורות לקבוצה.

האפקט הזה קורה לנו בכל פרויקט. לאחר שאנחנו מאשרים עסקה מסוימת, פתאום מגיע גל של עשרות רכישות של דירות, שלאו דווקא קשורות לחברי הקליקה, אלא לקוחות של הקבלן. זה קורה מהרבה סיבות, לא אגע בכולן, אך זה קשור בעיקר למיצוב. לדוגמה, אם בפרויקט מסוים “מועדון חבר” רכשו דירות, זה ימצב את הפרויקט כפרויקט איכותי. זו אחת הסיבות שהקבלן מראש יתן להם יותר.
“הם מחר מסיימים את המבצע אבל אני אמשיך למכור.” הכי דוגרי.
חשיפה בעולם שלנו מתורגמת לכסף. יש הבדל הרי בין ההצעות העסקיות שמשפיענית עם 2,000 עוקבים תצליח להשיג, לבין נטע אלחמיסטר עם 1m עוקבים. אפשר להבין.
הרשתות הן “מכונות המרה” של “עוקבים” לכסף בעולם הפיזי. ככל שהחשיפה של הקבוצה/מועדון צרכנות יהיה רחב יותר והתשתית העסקית והשיווקית עמוקה יותר, כך הם יוכלו להשיג תנאים טובים יותר מהקבלנים.
תשתיות השיווק והתוכן שלנו:

פינה פיננסית קבועה בערוץ 13 בימי חמישי (לא ממומן כמובן), הופעות קבועות בתקשורת (קשת 12, כאן 11, כלכליסט, דה מרקר ועוד, לא ממומן) יש לנו אתרים גדולים שמכניסים עשרות אלפי גולשים בכל חודש (בנדל”ן ושוק ההון), יש לנו 4 ספרים פיזים שנמכרים ברשתות הספרים הגדולות כולל באתרים, פודקאסטים עם מעל 1.3 מיליון האזנות, משחק קופסה פיננסי, אפליקציה פיננסית (מאניטור), קורסים באקדמיה עם נקודות לתואר, קורסים דיגיטליים בנדל”ן ועוד.
כל הפלטפורמות האלה מביאות חשיפה איכותית למאות אלפי אנשים בכל חודש, חשיפה המושתתת נטו על תוכן וערך. אנחנו לא מוכרים משהו ספציפי. אנשים בוחרים להגיע ולרכוש מאתנו קורסים, לקנות את הספרים, להגיע לכנסים לעקוב וכו’. למה זה חשוב? קבוצות/משפיענים עם תשתיות תוכן, שיווק, חשיפה וכוח צרכני הן ערך גדול למפרסמים, במקרה שלנו, חברות הקבלן.
החשיפה הזו חוסכת כסף של שיווק ואופרציה ועלויות מימון לקבלנים, שתמורת זה מוכנים לבוא לקראת הקליקה ולספק תנאים שבבודדים לא משתלם להם. למה מפרסמים מעוניינים למכור עם הטבות דרך קבוצות עם כוח צרכני וחשיפה? הם מבינים שיש להם חשיפה אדירה ורלוונטית וזה משהו שיביא להם הרבה רוכשים, במינימום מאמץ. הם רק צריכים לדאוג לתנאים טובים, שאי אפשר להשיג לבד, ולשאר המשפיען/הקבוצה תדאג.
והם מבינים שגל המכירות הראשון לא יפסק כי “מכירות מביאות מכירות”. לא פיצחתי פה את האטום, התהליכים האלה מאוד הגיוניים.איך אנחנו בודקים פרויקטים בקליקה?  ככה אנחנו בודקים פרויקטים.

10. בחרו אנשי מקצוע איכותיים – אנשי מקצוע איכותיים שווים הרבה כסף:

אנשי מקצוע איכותיים, הם כמו חברים טובים שדואגים לכם ולכסף שלכם. יש להם אינטרס שתגדלו ותצמחו. כל מה שעשירים עושים זה למצוא “צוות טוב לכסף שלהם”., אנשי מקצוע איכותיים יחסכו לכם בד”כ מאות אלפי שקלים בתהליך ברוב המקרים, אם בתכנון נכון, אם בבניית תמהיל מדויק במשכנתה, אם בהגנות משפטיות וחיסכון במיסים, ואם בטיפים וכלים מסחריים ששווים פשוט הרבה מאוד כסף.

וזהו חברים,
נהנתי לכתוב את המדריך המקיף הזה,
עשו בו שימוש מושכל, מאחל לכם להצליח בכל דרך.

יש שאלות? כתבו לי, משתדל מאוד לחזור לכולם.
בן סולומון,
מייסד שותף קליקת הנדל”ן – מועדון צרכנות בנדל”ן

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השמינית שלנו עם אלפי חברות וחברים והתעדכנו בחדשות נדל”ן מעניינות ועסקאות בלעדיות לחברי הקבוצות שלנו מכל הארץ.

באנר וווטסאפ - מותאם אתר קליקת הנדל"ן

המשיכו לעקוב, תמיד מעניין כאן.

אהבתם? מוזמנים לשתף!

הבית של הרוכשים שקונים חכם וחסכוני בישראל

הצטרפו למגזין קליקת הנדל”ן
וקבלו עדכונים והטבות שוות
הרבה כסף!

אולי גם אלו
יכולים לעניין אותך...

הצטרפו למגזין הנדל"ן של הקליקה

0 +

חברות וחברי קהילה!

נהנים מתכנים איכותיים ששווים הרבה כסף!

דילוג לתוכן